Poznati franjevački karizmatik dr. sc. fra Ivo Pavić skreće pozornost na sve rasprostranjeniji trend tetoviranja mladih u našem društvu. Naglašava kako nikad nikome ne bi preporučio tetovažu. Starijim naraštajima uglavnom nije potrebno posebno o ovom pričati, jer većina njih zazire od tetovaža kao o nečem jednostavno odbojnom. Međutim to nije slučaj kod mladih. U nastavku teksta pročitajte zašto bi i mladi trebali pridati puno više pažnje i razmatranja, te ne odlučivati olako o tetoviranju svog tijela koji postupak ima zajamčeno doživotne estetske posljedice, a one često ne moraju biti estetske prirode nego i praktične, a pogotovo duhovne prirode…
Ima li danas dovoljno razlučivanja i opreza kada se razmatra tetoviranje?
Do prije petnaestak godina smatralo se da su tetovaže bile karakteristične samo za ljude koji imaju problema sa zakonom, kao što su lopovi, kriminalci, pripadnici mafije, i sl. Nažalost, danas su tetovaže dostupne svima koji žele ukrasiti svoje tijelo ovim ukrasom.
Uz konvencionalne načine izražavanja posebnosti osobe, poput frizure, odjeće, obuće, nakita i šminke sve se više ljudi opredjeljuje za nešto trajnije metode, poput tetoviranja. Tako tetoviranje postaje sve popularniji način ukrašavanja tijela, osobito kod mlađe populacije, prenosi medjugorje-news.com.
Često je ono trend među sportašima. Primjerice, mnogi nogometaši, imaju tetovirano tijelo, pa ih imitiraju i navijači. Mnogi katolici to rade. Međutim, pita li se itko, što se to ustvari ubrizgava pod kožu? Ima li dovoljno razlučivanja i opreza kada se to čini?
Danas se tetovara jer je to cool, jer to svi rade
Mnogi mladi danas nose tetovažu jer je to cool. Netko želi staviti na sebe neki znak jer to svi rade. Tetovaža na tijelu pokazuje koji duh prevlada u čovjeku. Mnogi tetovirani ljudi kroz tetovažu žele privući pozornost na sebe. Jer sve što je čovjek prazniji iznutra želi više sjajiti izvana. Mnogi se daju tetovirati jer to svi rade. U Italiji oko 8 posto mladih u dobi od 12 do 18 godina je tetovirano. U bogatim državama roditelji čak svojoj maloljetnoj djeci obećavaju tetovažu u zamjenu za dobre ocjene.
Za neke je tetovaža postala jedna vrsta umjetnosti, dok za neke samo trend. Jedan kršćanski mladić na svoju desnu ruku dao je tetovirati lik sotone. Nakon toga njegov život se drastično promijenio. On se počeo i ponašati poput sotone. Završio u zatvoru. Tamo je susreo Isusa i nakon toga na lijevoj ruci dao da si tetovirati lik Gospe. Kaže da mu je Gospa puno puta pomogla. Mnogi tetoviraju škorpiona, zmiju ili lik tigra na ruku kao znak zaštite i sigurnosti.
Hinduisti tetoviraju znak na čelo. Islam uči da tetovaža uzrokuje kletvu i ona je znak sotone. Židovi imaju negativan stav o tetovaži.
Tetoviranje kao poganski običaj
Tetovirati svoje tijelo spada u poganski običaj. Ima pogansku pozadinu. To je jedna vrsta inicijacije. Bog to zabranjuje. Tetovaža može negativno djelovati na naš odnos s Bogom i otvoriti vrata Zlome. Nakon krštenja i krizme Bog je u nas utisnuo svoje neizbrisive pečate, međutim sotona imitira Boga tako da on kroz tetovaže stavlja svoje pečate i na neki način čovjeka zarobljava, čini ga ružnim. On mrzi tijelo i želi ga uništiti kroz tetovažu. Rekao bih da je riječ o samokažnjavanju. Tako u knjizi Levitskog zakonika Bog govori protiv tetovaže: “Ne urezujte zareza na svome tijelu … niti na sebi usijecajte kakvih biljega. Ja sam Gospodin” (Lev 19, 27).
Papa Hadrijan IV. (12. st.) zabranio katolicima tetoviranje
Slijedeći tekst koji govori o svećeničkoj svetosti kaže: “Neka ne briju glave; neka ne šišaju okrajke svojih brada niti prave ureze na svome tijelu.” (Lev 21, 5).
Papa Hadrijan IV. (12. St.) je zabranio katolicima da se tetoviraju.
Pastoralna konstitucija II. vatikanskog koncila “Gaudium et spes” o Crkvi u suvremenom svijetu govori da čovjek “svoje tijelo mora smatrati dobrim i vrijednim časti kao od Boga stvoreno i određeno da uskrsne u posljednji dan.” (GS, br. 14).
Sotonisti tvrde da je svaka tetovaža sotonizam
Talijanski egzorcisti tvrde da ima puno tetoviranih ljudi među opsjednutima. Većina ih ima na svome tijelu sotonske tetovaže. Sotonisti tvrde da je svaka tetovaža sotonizam. Tako je jedan mali cvijet tetoviran povezan sa sotonom. Nadam se da to nije istina.
Nekoliko primjera:
- nedavno mi je došla jedna djevojka sva u suzama, jer na svome vratu je tetovirala lik Bude. Kaže da prije obraćenja nije znala da to nije u redu. Sada je peče savjest. Pala je u tjeskobu. Rekla mi je da želi ići da joj liječnici skinu laserom ili da joj estetskom operacijom prikriju taj lik. Rekao sam joj da se ispovjedi i da ću onda moliti za nju da je Gospodin oslobodi svega negativnoga što je moglo doći preko tetovaže. Nakon ispovijedi i molitve ušla je u utjehu i mir;
- jedna gospođa mi je kazala kad se udala za svoga muža u prvoj bračnoj noći primijetila je da on na svojim leđima ima istetoviran lik zmaja. Sva je bila u strahu. Pala je depresiju. Poslije je tražila rastavu braka jer joj muž prije braka nije rekao. Zato bi prije vjenčanja trebalo izričito pitati da li imaš tetovirane nevidljive dijelove tijela.
- sjećam se jednog čovjeka koji je tetovirao lik zmaja iznad nadlaktice. Dok sam u ime Isusovo poništavao moguće saveze sa sotonom preko tetovaže imao je velike reakcije.
- jedna djevojka stalno je čula glasove. Imala je tetovirana dva pentagrama (sotonski znakovi) na sebi. Egzorcisti joj nisu mogli pomoći jer nije htjela promijeniti život. Ona se htjela samo riješiti glasova.
Što ako ste tetovirani?
Vjernik koji se tetovirao treba napraviti dobru ispovijed, pokajati se, okrenuti se prema Gospodinu i taj savez za Zlim koji je došao preko tetovaže će se onda ukloniti. Sotona mrzi ljepotu Božjega stvorenja. Duhovne negativne učinke tetovaže je potrebno brisati Kristovom predragocjenom krvlju. Kroz tetovažu se osoba može otvoriti okultnom svijetu. Oni ljudi koji se tetoviraju nisu duboki u vjeri i nisu vjernici. Nedostaje im osobni i prisni odnos s Bogom.
Mnogi mladi imaju povjerenje u majstore tetovaže koji se smatraju umjetnicima. Međutim iza toga se krije nešto sasvim drugo. Oni su moderni šamani koji su otvoreni okultnim djelatnostima. Nikad nikome ne bi preporučio tetovažu. Bog nas je stvorio na svoju sliku i priliku i to je dobro. Naše tijelo je hram Duha Svetoga i ne smijemo deformirati taj hram. Osobno sam protiv bilo kakvog oblika tetoviranja pa makar se radilo i o kršćanskim simbolima. Zato veliki oprez!
dr. fra Ivo Pavić