U nastavku prenosimo pismom i videom, sažetak izlaganja čija je glavna tema cijepljenje protiv covida koje je Don Josip Mužić imao u emisiji Agape na Radio postaji Mir Međugorje, uz još trojicu svećenika. Izlaganje Don Josipa počinje od 05:07, a osim njega svoj osvrt daju i:
– od 17:36 – Fr. Nikola Leopold Noso, dr. med., dominikanac, svećenik, liječnik, živi i radi u Rijeci, samostan sv. Jeronima.
– od 33:46 – Dr. sc. br. Dražen Marija Vargašević, karmelićanin, svećenik, doktor filozofije, supokretač Karmela Božjeg Milosrđa, župni upravitelj, Pustinjački samostan sv. o. Josipa, Pelješac
– od 46:28 – Dr. sc. fra Mario Knezović, franjevac, svećenik, župnik, radijski urednik, doktor komunikologije-odnosa s javnošću, sveučilišni predavač.
U nastavku ispod su sažeci njihovih izlaganja koje smatramo najbitnijima:
Don Josip Mužić: Papa i savjest
Pobornici cijepljenja protiv koronavirusa u Crkvi a i izvan nje najčešće koriste kao krunski argument za uvjeravanje vjernika da se i papa Franjo cijepio i podržao cijepljenje. To nitko ne može niti želi osporiti no to nikako ne znači da su se vjernici zbog toga dužni primiti eksperimentalna protukovid cjepiva od kojih su mnoga, a trenutno dostupna u Hrvatskoj sva, okaljana povezanošću s pobačajem.
Naime on je tu izrazio svoje osobno mišljenje a službeni stav donosi dokument Kongregacije za nauk vjere kojeg je on potpisao gdje izrijekom stoji da „praktični razum čini očitim to da cijepljenje u pravilu nije moralna obveza i da zato mora biti dobrovoljno“.[1]
Ovim dokumentom – u povezanosti s prijašnjima koji govore o cjepivima okaljanim pobačajem – Učiteljstvo Crkve upozorava na njihovu problematičnost. Uz to, ne ulazeći u prosudbu o njihovoj sigurnosti i učinkovitosti, navodi važne uvjete koji moraju biti ispunjeni da bi se ona iz moralnog vida, čak i izvanredno i privremeno, mogla uzeti u obzir u borbi protiv bolesti. Bez tih uvjeta moralno okaljana cjepiva ne samo da ne smiju biti obvezna, nego nisu ni dopustiva, o čemu je prethodno već bilo govora.
U skladu s tim je činjenica da papa nikada i nigdje nije rekao da cijepljenje mora biti obvezatno. Ne poštuje se stoga papu ako ga se nepotpuno ili iskrivljeno navodi nego zloupotrebljava, navodi prof. dr. don Josip Mužić.
Fr. Nikola Noso: Moralni vidik lijekova i cjepiva protiv Covida
…poziv na cijepljenje – s vremenom je zapravo prerastao u svojevrsnu prisilu – u psihološki pritisak, i emocionalnu i moralnu ucjenu te je na radnim mjestima mnoge ljude učinio žrtvama mobbinga i zastrašivanja.
Već dugo se poručuje: tko je dobar i odgovoran građanin, tko je dobar i odgovoran kršćanin, on će se cijepiti, (a u zagradi: neće postavljati nikakva pitanja) – traži se, dakle, poslušnost bez pogovora.
Danas je drugačije. Danas je moja slobodna odluka, moja promišljena odluka o cjepivu protiv Covida-19 – ne, neću se cijepiti!
Jer, cjepiva koja nam se nude, a zapravo nameću u našoj sredini, u Republici Hrvatskoj, moralno su okaljana, a budući da cjelokupno stanje oko pandemije ne ispunjava uvjete koji bi opravdali njihovu moguću iznimnu, privremenu primjenu, radi izbjegavanja većeg zla, ta cjepiva su stoga i moralno neprihvatljiva!
Koji su razlozi? Zašto mislim da su moralno okaljana i moralno neprihvatljiva?
Prvi razlog je da su ta cjepiva u svom razvoju, u proizvodnji i testiranju, ili samo u testiranju, povezana s namjernim pobačajima, odnosno sa stanicama dobivenim od namjerno pobačene djece.
….
Drugi razlog moralne okaljanosti cjepiva protiv Covid-19 jest da postojeća cjepiva nemaju jamstvo sigurnosti, osobito s obzirom na moguće dugoročne nuspojave i posljedice.
Primanje takvih nedovoljno provjerenih cjepiva za osobe koje nemaju rizik dobivanja teškog oblika Covida-19, a to su mladi i zdravi, oni koji su preboljeli Covid, nerazborit je čin, a ucjena cijepljenjem, od strane institucija, radi pristupa osnovnim ljudskim pravima, predstavlja tešku povredu dostojanstva ljudske osobe...
Br. Dražen Marija Vargašević: Idolopoklonstvo i zdravstvena kriza
Naše okolnosti zdravstvene krize slične su onima iz biblijskih primjera:
s jedne strane neizvjesnost i strah; s druge strane manifestacija moći i pritisci povezani s obećanjem povlastica ili čak samo temeljnih ljudskih prava koja su prethodno uskraćena. Također, neki su se zatekli u povoljnoj situaciji s velikim zalihama.
Stoga u zabrinutosti da ne bismo skrenuli u idolatriju propitujemo aktualnu stvarnost. Činimo to u dobroj vjeri, zajedno s brojnim tražiteljima istine, u odgovornosti za cjelovito dobro čovjeka: za njegovo tjelesno zdravlje, ali i za ono duševno i duhovno – za vječno dobro!
Pitanja[13] se oslanjanju na argumente za koje su dostupni izvori[14].
1. Zašto je izmijenjena definicija[15] pandemije pa se zaraze s neusporedivo manjom smrtnošću od prijašnjih[16] mogu predstaviti kao ogromni problem?
2. Potvrđeno je da PCR test može biti lažno pozitivan i negativan
3. Zašto se liječnicima u liječenju Covida-19 ne dopušta upotreba dokazanih povoljnih lijekova, [18]?
4. Zašto se ne poštuje sloboda izbora i sustavno se diskriminira i ucjenjuje…
5. Zašto se izbjegava govor o imunitetu općenito i ozbiljnije ne vrjednuje specifični imunitet razvijen preboljenjem?[19] …
6. Zašto se javnost ozbiljnije ne upoznaje s posljedicama cijepljenja, ..[22])….[23]
7. Kako opravdati inzistentno uvjeravanje da je cjepivo sigurno i učinkovito kad je ono nedovoljno provjereno[24] i u situacijama kad nitko ne preuzima odgovornost za moguće štete[25]? Kongregacija za nauk vjere Katoličke Crkve se ograničila na vrjednovanje moralnosti covid-cjepiva, a procjenu učinkovitosti i sigurnosti prepustila je nadležnim ustanovama[26]. Kako vjerovati ustanovama da je cjepivo sigurno ako one ne žele snositi nikakvu odgovornost za moguću štetu?
8. Jesu li zdravstvene organizacije i pojedini liječnici i znanstvenici neovisni od unosne farmaceutske industrije i političkih lobija?
9. Zašto je neistinama, poluinformacijama i manipulacijama iz javnosti istisnuta tema o vezi cjepiva s pobačajima?[27] ….
10. Stopa preživjelih kod oboljelih od covida mlađih od 20 godina je 99,997%.[30]
Zašto se onda promiče cijepljenje djece? Zašto se promiču stroge mjere za suzbijanje njihove zaraze i koji je učinak tih mjera na njihov psihički i društveni razvoj?
11. Utječe li možda profit na strategiju testiranja, izbor lijekova i nametanje cjepiva?[31]
12. S kojim pravom su stožeri civilne zaštite koristili zastrašivanje[32] kao način rada i tko ih sada nadzire da ne nastave činiti isto?
13. Postoje li čvrsti znanstveni dokazi koji opravdavaju neke unutarcrkvene mjere, kao npr. zabranu redovitog načina primanja Svete Pričesti?
14. I konačno, ako ima toliko nelogičnosti, zašto se ušutkavaju oni koji propituju.
Polazišta za ova pitanja nisu vjerovanja, nego činjenice. Dobronamjerna i argumentirana rasprava je poželjna.
Neprihvatljivo je pak ušutkivanje i ignoriranje. …
…
Stoga, dragi brate i sestro, smiješ i trebaš tražiti istinu, promišljati i propitivati i imaš neotuđivo pravo slobodno i odgovorno izabirati po svojoj savjesti. Nisi sam u toj borbi!
Ako ti se sloboda i život izvana suzbijaju – iznutra i za vječnost nitko ti ih bez tvoga pristanka ne može oduzeti. Kako veli E. Hemingway kroz lik starca: Možeš me uništiti, ali ne možeš pobijediti![39]
Svako svjesno prepuštanje neistini krade slobodu. Ne daj zlu ni mali prst, jer moglo bi te cijelog progutati!
Kristova logika je darivanje, a ne oduzimanje života!
Piše: Br. Dražen Marija Vargašević, dr.sc.phil.
fra Mario Knezović: Medijska manipulacija i sijanje straha
…
Iz medijske abecede trebalo bi ponoviti slijedeće. Osnovna uloga zdravih medija treba biti: istina, informacija, objektivnost. Međutim, i površnome promatraču je jasno, kako su se mnogi mediji pretvorili u laž, manipulaciju i subjektivnost. Mediji koji se fakultativno zovu mainstreame mediji postali su oglasni pano krupnoga kapitala i u službi vlasti. U vremenu Covid krize došlo je do cenzure neslućenih razmjera. Neki skriveni „svjetski policajac“ postaje mjerodavan što je istina, a što laž.
…
Papinski dokument „Etika na internetu“ još davno opominje na nedopustivu situaciji u kojoj postoje informacije za bogate i informacije za siromašne. To se zove digitalni jaz – digital divide. S pravom su ljudi zbunjeni. Objektivno i istinito informiranje ustupilo je mjesto dezinformaciji, manipulaciji i sijanju straha….
Dragi vjernici, dragi svećenici! Zakonik kanonskoga prava Katoličke crkve je jasan pa u svome kanonu 747 kaže kako Crkva ima dužnost i prirođeno pravo, neovisno o bilo kojoj ljudskoj vlasti, propovijedati evanđelje svim narodima. No, budimo iskreni taj proces i zadaća se koči.
Stječe se dojam kako se biskupi, svećenici i vjernici koji brane slobodu savjesti – Božjega glasa u nama, te zastupaju slobodu izbora cjepiva, abortiraju iz javnoga prostora. Neistomišljenike se etiketira kao su čudaci koji ne misle na druge!
Čuju se glasovi poput onog upućena proroku Amosu, kojem vladar Jeroboma preko svoga poslanika Amasje govori, da prestane prorokovati i da ide iz njegove zemlje jer ga on hrani. Zapravo poručio mu je ako želi govoriti istinu, govori je, ali negdje drugdje.
Zapitati se: Je li uzrok nekih šutnji i to da netko Crkvu financijski ili na drugi način ucjenjuje, poput ucijene o kruhu vladara Jeroboama!?
Eto, dotle smo došli u našim uzmicanjima. Zato više nema uzmaka. Istina i savjest su jedini izbor i izvor naših odluka. Ne boj te se. Uz vas smo mi braća svećenici u molitvi, podršci, promišljanjima, dijelimo vaše muke i patnje. Vaše pravo na slobodan izbor i slobodu savjesti ćemo braniti. Tako nam Bog pomogao!
Ovo je poruka u ime brojnih svećenika koji nisu u ovom videu i tekstu, a velika su nam podrška. Hvala im!
Piše: dr. sc. fra Mario Knezović
Izvor: www.fratar.net i/ili You Tube video ovdje.
[1] Kongregacija za nauk vjere, Bilješka o moralnosti korištenja nekih cjepiva protiv COVID-19.
[2] John H. Newman, nav. dj., 237.
[3] Katekizam Katoličke crkve, 457 (br. 1778).
[4] Joseph Ratzinger, „Elogio della coscienza. Il brindisi del Cardinale“, Il Sabato, 16. ožujka 1991., 81-93, na:
https://www.culturacattolica.it/cristianesimo/teologia/elogio-della-coscienza-il-brindisi-del-cardinale, (7. rujna 2021.).
[5] John H. Newman, nav. dj., 225.
[6] Benedikt XVI., nav. dj.; Joseph Ratzinger, „Discorso in occasione del centenario della morte del card. John Henry Newman“.
[7] Joseph Ratzinger, „Discorso in occasione del centenario della morte del card. John Henry Newman“.
[8] Marc Aillet, „Il est prophétique et impérieux de défendre la liberté de culte“, Notre Eglise, prosinac 2020., na: https://diocese64.org/actualites/item/2070-il-est-prophetique-et-imperieux-de-defendre-la-liberte-de-culte, (21. rujna 2021.).
[9] George Weigel, Witness to Hope. The Biography of John Paul II, Harper Perennial, New York, 2020., 233; Jonathan Kwitny, Man of the Century. The Life and Times of Pope John Paul II, Henry Holt, New York, 1997., 220.
[10] Peter Kwasniewski, „Clandestine Ordinations Against Church Law: Lessons from Cardinal Wojtyła and Cardinal Slipyj“, OnePeterFive, 13. listopada 2021., na: https://onepeterfive.com/clandestine-ordinations-against-church-law-lessons-from-cardinal-wojtyla-and-cardinal-slipyj/?utm_source=pocket_mylist, (20. listopada 2021.).
[11] Peter Kwasniewski, nav. dj.
[12] Ivo Džeba, „Zrenjaninska biskupija zabranjuje rad svim svećenicima koji se nisu cijepili, morat će napustiti župne zgrade“, Bitno.net, 28. listopada 2021., na: https://www.bitno.net/vijesti/svijet/zrenjaninska-biskupija-zabranjuje-rad-svim-svecenicima-koji-se-nisu-cijepili-morat-ce-napustiti-zupne-zgrade/, (28. listopada 2021.).
[13] Willem Jacobus Eijk, „Domande etiche sui vaccini Covid-19“, Corrispondenza romana, 23. listopada 2021., na: https://www.corrispondenzaromana.it/domande-etiche-sui-vaccini-covid-19/, (27. listopada 2021.).
[14] Willem Jacobus Eijk, nav. dj.
[15] Willem Jacobus Eijk, nav. dj.