DomovinaPovijest

Premijerno prikazan dokumentarni film „Sinovi zapadne Slavonije“

U Slatini je 25. studenoga 2021., povodom početka obilježavanja 30 godina početka operacije Papuk-91, premijerno prikazan dokumentarni film „Sinovi zapadne Slavonije“. U vrijeme žestoke agresije na Hrvatsku, u zapadnoj Slavoniji je, u nekoliko međusobno povezanih operacija pod nazivom Orkan-91Otkos-10 i Papuk-91, oslobođen velik dio okupiranog područja i spriječen proboj Banjalučkog korpusa iz doline Save prema sjeveru. Time su onemogućeni planovi o presijecanju Hrvatske. Veliko je vojno i političko značenje operacija kojima je izvedeno prvo uspješno oslobađanje veće površine okupiranog teritorija Republike Hrvatske u Domovinskom ratu, te spriječena okupacije Hrvatske presijecanjem državnog teritorija na nekoliko ključnih pravca.

Film prikazuje kako su u studenom i prosincu 1991. godine na području Virovitičko-podravske županije hrvatski branitelji, pripadnici 127. brigade Virovitica, 136. brigade Slatina i 2. bojne 132. brigade Orahovica združeno krenuli u napadna djelovanja prema uporištima pobunjenih Srba na Papuku. Obični građani, koji su dotad radili u svojim firmama i na svojim poljima preko noći iz civilnog života postali vojnici te svjesni opasnosti krenuli u borbu za svoj, ali i život svojih najmilijih – postali su, kako ih je nazvao general-pukovnik Đuro Dečak ”sinovi zapadne Slavonije”.

Autori filma su mladi povjesničari Mihael Puljić i Dino Mataz. U filmu su prikazana svjedočanstva zapovjednika postrojbi koji su organizirali obranu, arhivske snimke koje prikazuju nastanak postrojbi Hrvatske vojske na tome području, te snimke s terena uoči i za vrijeme borbi. Sve to filmu daje na kvaliteti i vjerodostojnosti i vjerno dočarava atmosferu tijekom oslobodilačkih operacija krajem 1991. godine. U izradi filma sudjelovali su i znanstvenici iz Hrvatskog memorijalnog dokumentacijskog centra Domovinskog rata, dr. sc. Ante Nazor, dr. sc. Natko Martinić Jerčić i dr. sc. Janja Sekula Gibač, koji su opisali važnost svega onoga što se događalo na zapadnoslavonskom području, a poglavito onime što se događalo u samoj operaciji s naglaskom na važnost bojevih djelovanja navedenih postrojbi te što je to značilo za ostatak zemlje koja se u tim danima ’91. godine grčevito branila na ostalim bojištima.

Dokumentarni film premijerno je prikazan u Kino dvorani Pučkog otvorenog učilišta Slatina.

CRODEX.NET

POŠALJITE NAM VAŠU VIJEST